• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 11 شهریور 1398
کد مطلب : 76374
+
-

‌فروش بلیت اماکن گردشگری کردستان الکترونیکی شد

امکان فروش الکترونیکی بلیت اماکن شاخص گردشگری استان کردستان فراهم شد. به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کردستان افزود: باجه‌های فروش الکترونیکی بلیت در محل موزه مردم‌شناسی خانه کُرد و موزه سنندج مستقر شده و از این پس بازدیدکنندگان می‌توانند با مراجعه به گیت‌های فروش واقع در مبادی ورودی این اماکن به صورت الکترونیکی بلیت تهیه کنند.

«سید محسن علوی» با بیان این‌که راه‌اندازی این سامانه باعث افزایش سطح ارائه خدمات مناسب به گردشگران می‌شود، افزود: جلوگیری از چاپ بلیت‌های کاغذی در چاپخانه مرکزی و دشواری‌های انتقال آن به مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها، تسهیل نظارت دقیق بر سیستم فروش و عرضه بلیت، دریافت آمارهای به‌روز و لحظه‌ای، سرعت و سهولت و جلوگیری از اتلاف وقت بازدیدکنندگان از جمله مزایای قابل توجه این طرح است.  وی اضافه کرد: افزایش سطح خدمات به لحاظ کمی و کیفی برای گردشگران داخلی و خارجی در دستور کار سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قرار دارد و الکترونیکی کردن سامانه فروش بلیت سایت‌های تاریخی نیز اقدامی در همین زمینه است.

استان کردستان هزار و ۵۲۴ اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان‌های طبیعی دارد که ۸۷۲ اثر از این تعداد شامل ۷۷۳ اثر غیرمنقول شامل (آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، ۲۰ مورد میراث طبیعی، ۶۰ مورد میراث معنوی و ۲۳ مورد میراث منقول در فهرست آثار باستانی کشور به ثبت رسیده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید